Business

Alpha Bank Romania, profit net de 11 milioane de euro în primul trimestru din 2023

Alpha Bank Romania a reușit să își mențină performanțele financiare echilibrate și în primul trimestru al anului 2023, reușind să susțină economia prin activitatea sa comercială susținută. În această perioadă, banca și-a extins portofoliul de clienți, a investit în îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite și a sprijinit mediul de afaceri prin participarea activă în cadrul programelor derulate de către Guvernul României.

În ceea ce privește activitatea de creditare, Alpha Bank Romania a reușit să crească portofoliul de credite cu o expunere netă de 3,02 miliarde de euro, în urma unei creșteri semnificative de aproape 20% a creditelor acordate persoanelor juridice și a contribuției din partea segmentului persoanelor fizice. În același timp, prin activitatea sa comercială intensă și o gestionare eficientă a riscurilor, banca a obținut un profit net de 11 milioane de euro, în timp ce capitalizarea și lichiditatea au rămas la niveluri ridicate, semnificativ peste cerințele de reglementare.

Pe segmentul companiilor mari, Alpha Bank Romania a reușit să sprijine eforturile acestora în tranziția către o economie verde, oferind produse de finanțare adecvate și participând în sindicalizări semnificative, oferind finanțare jucătorilor corporativi de top. De asemenea, banca a contribuit la susținerea mediului de afaceri prin participarea activă în cadrul programelor derulate de către Guvernul României – IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest și Innovation.

În plus, Alpha Bank Romania a continuat să participe activ la Programele de finanțare a IMM-urilor, Femeia Manager și Start-Up Nation pentru susținerea egalității de șanse în mediul antreprenorial și a afacerilor la început de drum, în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. În trimestrul 1 al anului 2023, volumul creditelor noi acordate IMM-urilor a înregistrat o creștere consistentă de 94% față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând cea mai bună performanță din ultimul deceniu.

Accentul pus pe oferirea de soluții de plată inovatoare și sigure pentru comercianți atât pentru locațiile fizice, cât și în zona de eCommerce a consolidat poziția de jucător de top a băncii, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce înregistrând în trimestrul 1 o creștere de 34% față primul trimestru al anului trecut.