Turism

Conferinta Nationala a Industriei Ospitalitatii, la prima editie

Miercuri, 19 aprilie, a avut loc prima ediție a Conferinței Naționale a Industriei Ospitalității organizată de Hora România. Evenimentul a adunat peste 200 de participanți din HoReCa. Printre invitați s-au numărat Mircea Dobre, Ministrul Turismului, Florin Jianu, membru CNIPMMR, Dragoș Anastasiu, General Manager Eurolines Grup, Dragoș Petrescu, Președinte Hora, Bogdan Stan, Președinte ANAF, Gabriel Biriș, Avocat la Biriș&Gordon, Legal&Tax, David Bosshart, CEO Gottlieb Duttweiler Institute.

S-a discutat despre noua ordine din HoReCa, de la cea mai bună formă de promovare la legea turismului, impozitul specific, noul stil de viață al generației de millennials, importanța timing-ului, apetitul crescut pentru francize, marketingul care pune omul înaintea brandului.

În prima parte a Conferinței s-a făcut o radiografiei a sectorului din punct de vedere economic și fiscal. „Astăzi suntem într-un moment istoric, în care operatorii și investitorii din industrie trebuie să investească și au șanse să facă acest lucru. Anul trecut, industria ospitalității a crescut cu 19%. Avem un cadru economic stabil și regulile de piață sunt bine setate. Avem o legislație avantajoasă, dar mai avem multe de îmbunătățit. Din punct de vedere fiscal, din punct de vedere al investiției, stăm foarte bine. Trebuie să protejăm industria și nu o protejăm dacă stăm fiecare în restaurantul lui. Trebuie să ieșim să colaborăm” a spus Dragoș Petrescu, președintele Hora România.

Ministrul Turismului, Mircea Dobre, a anunțat un buget de aproximativ 5 milioane de euro și a propus o strategie de promovare nouă pentru România. „Pentru a atrage cât mai mulți tour-operatori din afara României trebuie să organizăm cât mai multe infotripuri. Acestea vor fi finanțate de stat. Există un buget total alocat de aproximativ 5 milioane de euro. Din această sumă se vor mai plăti târgurile, reprezentările externe. Infotripurile vor putea fi organizate cu tour-operatori, bloggeri, jurnaliști, tot ce înseamnă zona de turism. Cât despre ponderea turismului în PIB, eu zic că în 3-4 ani putem să vorbim despre o dublare, de la 1,5% la 3%” a declarat ministrul în cadrul Conferinței Naționale a Industriei Ospitalității.

Partea a doua a Conferinței a adus în discuție subiecte din sfera bunelor practici operaționale. Radu Savopol, creatorul 5 To Go, a povestit despre francize, Călin Ionescu, COO Pizza Hut, PHD, Paul, KFC, Cinnabon, Hard Rock Cafe, a vorbit despre importanța fidelizării angajaților prin promovarea din interior, Dan Isai, Ceo Salad Box, a evidențiat importanța timing-ului în lansarea unui business, Mihai Popescu, Designer & Proprietar Fratelli, a făcut diferența dintre standardele din bucătărie și standardele care țin de designul unui local iar Horia Szabo, Marketing Manager la Conacul Archia, a spus că omul trebuie să ajungă în fața brandului pentru a atrage consumatorii de azi.

Cel care vinde și emoții câștigă, a fost concluzia dezbaterilor din tehnologie și inovație în ciuda robotizării pe care o experimentăm live. Sentimentele sunt aceleași, mijloacele s-au schimbat. Iar tehnologia nu înlocuiește, ci facilitează munca angajaților din HoReCa. Deși online-ul este viitorul, nu va exclude niciodată complet offline-ul, mai ales că aplicațiile se dezvoltă pe baza unor nevoi, nu de dragul tehnologiei. Despre toate acestea au discutat Alexandru Vlad, CEO Selgros, Mihai Păun, CEO Bringo, Bogdan Stanciu, Managing Director Breeze, Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România și Tatiana Voytsenko, Business Development Director Middle & Eastern Europe la SAP Hybris.

Invitatul special al Conferinței, David Bosshart, CEO of the Gottlieb Duttweiler Institute for Economic and Social Studies, a vorbit despre consumatorul millennial cu standarde profesionale ridicate dar spontan și impulsiv în alegeri, despre globalizare versus identitate, despre mâncarea ca un cult și experimentarea ei nu doar din perspectivă utilitară și despre cum obișnuim să „mâncăm” întâi cu telefonul.