Actualitate

Cumpărături Online în Siguranță: Recomandările Alpha Bank Romania pentru Sezonul Estival

Odată cu sosirea sezonului estival, cumpărăturile online devin tot mai populare, iar Alpha Bank Romania dorește să atragă atenția consumatorilor asupra importanței protejării împotriva fraudelor cibernetice în această perioadă. Alpha Bank Romania se preocupă constant de securitatea clienților săi în mediul online și continuă să promoveze campanii de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, încurajând consumatorii să fie vigilenți pentru a evita situațiile neplăcute asociate cu cumpărăturile pentru vacanță.

“Pe măsură ce tehnologia digitală devine din ce în ce mai prezentă în viețile noastre, este crucial să fim conștienți de importanța protejării datelor personale și financiare, chiar și în timpul vacanțelor. Recomandăm clienților noștri să respecte regulile de securitate cibernetică atunci când își planifică vacanța și fac cumpărături online pentru pachete turistice, bilete de avion sau rezervări pentru cazare și alte servicii. Aceste achiziții ar trebui făcute doar de pe site-uri verificate, iar pentru plățile online cu cardul ar trebui activate elementele de verificare biometrică. Hackerii nu iau pauză în vacanță, dimpotrivă, activitatea infractorilor cibernetici se intensifică în sezonul estival”, a declarat Florin Brănici, Director Digital Banking și Canale Alternative, Alpha Bank Romania.

Pentru a vă proteja informațiile personale și bancare, iată câteva recomandări importante:

  1. Autentificați-vă tranzacțiile efectuate cu cardul pe site-urile comercianților utilizând aplicații pentru smartphone care utilizează elemente biometrice, precum amprenta sau recunoașterea facială. Aceste metode oferă un nivel suplimentar de securitate și vă protejează împotriva utilizării neautorizate a cardului.
  2. Utilizați serviciul de notificări prin SMS disponibil în pachetul dvs. de cont curent. Această opțiune vă permite să fiți la curent cu tranzacțiile efectuate în contul dvs. și să verificați orice activitate suspectă.
  3. Nu dezvăluiți informații sensibile! Fiți atenți la ofertele care par prea bune ca să fie adevărate și care, în cele mai multe cazuri, vă pot direcționa către site-uri “fantomă” create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare.
  4. Comunicați cu banca doar prin canalele oficiale: site-ul băncii, aplicațiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store și Google Play și numărul de telefon dedicat. Nu furnizați niciodată date personale sau bancare prin intermediul rețelelor de socializare, mesagerie sau e-mail.
  5. Fiți precauți în fața mesajelor alarmante! O bancă nu vă va trimite niciodată un mesaj prin care să vă solicite să accesați urgent un link pentru a evita blocarea contului sau cardului.
  6. Nu furnizați informațiile cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN.
  7. Dacă primiți un e-mail legat de o comandă pe care nu o recunoașteți sau despre o rezervare de cazare pe care nu ați făcut-o, ignorați-l sau contactați direct compania în cauză pentru a obține detalii.

În cazul în care credeți că ați devenit victima unei fraude online, urmați acești pași:

  1. Blocați imediat cardul din aplicația de online banking sau apelați numărul de telefon de pe spatele cardului.
  2. Schimbați imediat parolele pentru aplicațiile și conturile online, utilizând un dispozitiv diferit de cel care ar putea fi vulnerabil.
  3. Scanați dispozitivul vulnerabil cu un program antivirus pentru a detecta posibile software-uri malițioase.
  4. Raportați problema către banca dvs. și/sau organizația care v-a contactat.

Pentru mai multe informații și recomandări privind protecția împotriva fraudelor cibernetice, puteți accesa Securitate Online pe site-ul alphabank.ro.